Gorące tematy: Wolni i Solidarni Smoleńsk Zostań BLOGEREM! RSS Kontakt
Uwaga! Wygląda na to, że Twoja przeglądarka nie obsługuje JavaScript. JavaScript jest wymagany do poprawnego działania serwisu!
400 postów 1838 komentarzy

Wielotematyczna mieszanka Iluzji z Rzeczywistością

Pluszak - Obserwator wybranych fragmentów Życia przedstawia... Wielotematyczna mieszanka Iluzji z Rzeczywistością. Kontakt: pluszak@nowyekran.net; lub UKF i VHF znak wywoławczy: SQ9NOR, QRG: 145.250MHz, 434.575MHz, 145.7125MHz (SR9B), 439.375MHz (SR9SK)

Konferencja Smoleńska – 22 październik 2012 - transmisja ON-line

ZACHOWAJ ARTYKUŁ POLEĆ ZNAJOMYM

Rozpoczęła się konferencja naukowców poświęcona katastrofie rządowego Tupolewa w Smoleńsku. W konferencji biorą udział wykładowcy z różnych uczelni a także: W. Binieda, K. Nowaczyk, M. Dąbrowski, G. Szuladziński. Transmisja ON-Line

22 października 2012 odbędzie się konferencja naukowców poświęcona katastrofie rządowego Tupolewa w Smoleńsku. W konferencji wezmą udział między innymi wykładowcy z ATH, Politechniki Krakowskiej, Uniwersytetu Technologiczno-Przyrodniczego w Bydgoszczy, Politechniki Łódzkiej, Wojskowej Akademii Technicznej, Politechniki Białostockiej, a także Wiesław Binieda, Kazimierz Nowaczyk, Marek Dąbrowski, Grzegorz Szuladziński. Celem konferencji jest stworzenie forum dla przedstawienia interdyscyplinarnych badań dotyczących mechaniki lotu i mechaniki zniszczenia samolotu TU-154M w katastrofie smoleńskiej. Konferencję będzie można oglądać on-line (na żywo).

 



Transmisja ON-Line: http://www.popler.tv/KonferencjaSmolenska

 

 


 


Program konferencji

09:00 – 09:05 WPROWADZENIE

Prowadzący Jacek Rońda, Akademia Górniczo-Hutnicza

09:05 –  09:20Piotr Witakowski, Akademia Górniczo-Hutnicza - Referat wprowadzający do Konferencji


I. ZAGADNIENIA OGÓLNE I ANALIZA WRAKOWISKA

Prowadzący Kazimierz Flaga, Politechnika Krakowska

09:20 –  09:40Chris Cieszewski, University of Georgia - Micro-detail comparative forest site analysis using high-resolution satellite imagery

09:40 – 10:10 Piotr Witakowski, Akademia Górniczo-Hutnicza - Mechanizm zniszczenia w wybranych katastrofach lotniczych

10:10 – 10:30 Jacek F. Gieras, Uniwersytet Technologiczno-Przyrodniczy w Bydgoszczy:  Ocena, technika badań oraz możliwość awarii systemu elektroenergetycznego samolotu Tu-154M.

10:30 – 10:50 Gregory Szuladziński, Analytical Service Pty Ltd - Niektóre aspekty katastrofy smoleńskiej i tematy z tym związane.

10:50 – 11:20 Przerwa



II. BADANIA FIZYKOCHEMICZNE, ASPEKTY WYTRZYMAŁOŚCIOWE

Prowadzący Robert Gałązka, Instytut Fizyki Polskiej Akademii Nauk

11:20 – 11:40 Wacław Berczyński, Former Politechnika Łódzka, Concordia Univ., Widener Univ., Boeing - Analiza wytrzymałościowa elementów struktury Tu-154M

11:40 – 12:00 Jan Błaszczyk, Wojskowa Akademia Techniczna - Brzoza smoleńska – aspekty wytrzymałościowe struktury skrzydła samolotu Tu-154

12:00 – 12:15 Wojciech Fabianowski, Politechnika Warszawska, Jan Jaworski, Uniwersytet Warszawski - Charakteryzacja próbek 1 - 5 metodami mikroskopii elektronowej i mikroanalizy rentgenowskiej (EDS)12:15 – 12:30 Jan Obrębki, Politechnika Warszawska -  Opis sposobu zniszczenia małego fragmentu Tu-154M nr 101

12:30 – 12:50 Chris Cieszewski, University of Georgia - Assessment of wood properties for the birch samples from Poland, USA, and Smolensk using NIR spectroscopy and SilviScan

12:50 – 13:50 Przerwa obiadowa



III. ZAGADNIENIA ZWIĄZANE Z TRAJEKTORIĄ LOTU


Prowadzący Zdzisław Gosiewski, Politechnika Białostocka

13:50 – 14:20 Kazimierz Nowaczyk, University of Maryland - Analiza zapisów urządzeń TAWS i FMS firmy Universal Avionics System Corporation zainstalowanych w rządowym samolocie Tu-154M 101

14:20 – 14:40 Marek Dąbrowski - Położenie samolotu w momencie uderzenia w brzozę i bezpośrednio po uderzeniu wg danych MAK i KBWL LP

14:40 - 15:00 Michał Jaworski - Próba interpretacji wybranych parametrów lotu – trajektoria pionowa oraz kąt przechylenia

15:00 – 15:20 Andrzej Flaga, Politechnika Krakowska - O potrzebie i możliwościach przeprowadzenia badań modelowych w tunelu aerodynamicznym Politechniki Krakowskiej potwierdzających hipotezę zniszczenia samolotu Tu-154 pod Smoleńskiem przez rozerwanie samolotu w powietrzu

15:20 – 15:40 Jacek F. Gieras, Uniwersytet Technologiczno-Przyrodniczy w Bydgoszczy - Hipoteza eksplozji w zewnętrznym zbiorniku paliwa lewego skrzydła na skutek zapłonu elektrycznego mieszanki paliwopowietrze

15:40 – 16:10 Przerwa

16:10

IV. ANALIZA ZDERZEŃ I MODELOWANIE NUMERYCZNE

Prowadzący Grzegorz Jemielita, Politechnika Warszawska

16:10 – 16:40 Wiesław Binienda, The University of Akron - Symulacje komputerowe za pomocą programów LSDYNA3D oraz CFX weryfikujące przyczyny katastrofy samolotu Tu-154M w Smoleńsku

16:40 – 17:00 Aleksander Olejnik, Stanisław Kachel, Adam Kozakiewicz, Wojskowa Akademia Techniczna - Zastosowanie inżynierii odwrotnej do procesu modelowania lotniczych konstrukcji cienkościennych

17:00 – 17:20 Marek Czachor, Politechnika Gdańska - Testy niszczące samolotów Douglas DC-7 i Lockheed Constellation a katastrofa Tu-154M w Smoleńsku

17:20 – 17:40 Andrzej Morka, Tadeusz Niezgoda, Paweł Dziewulski, Sebastian Stanisławek, Wojskowa Akademia Techniczna - Problemy modelowania numerycznego zagadnienia zderzeń ciał

17:40 – 17:50 Przerwa

17:50 – 19:00

DYSKUSJA GENERALNA
 

Transmisja konferencji on-line na stronach: www.konferencjasmolenska.pl oraz www.smolenskcrash.com

KOMENTARZE

  • OGLĄDAM OD RANA
    WSPANIALE, ŻE TO TRANSMITUJECIE. DAJCIE TEŻ OBSZERNE OMÓWIENIE. POZDRAWIAM!
  • Ciekawe dlaczego oni tak boją się teorii, że na Siewiernym była tylko inscenizacja, a ...
    ... samolot wylądował na innym lotnisku, po czym załoga i pasażerowie zostali zamordowani. No właśnie, może nie wszyscy zostali zamordowani, może niektórzy "cudownie" ocaleli.
  • @Autor
    Zachowałbym dystans do przytoczonej Konferencji z wielu powodów m.in. dlatego, że jeśli "coś" się bada to "od początku do końca". Pozdrawiam

    http://cudwcielonegoducha.nowyekran.pl/post/77549,pytania-o-smolensk
  • @vortex 12:55:59
    Zapisy z czarnych skrzynek przeczą hipotezie wylądowania na innym lotnisku.
  • @indris 17:15:16
    .
    vortex:
    "Ciekawe dlaczego oni tak boją się teorii, że na Siewiernym była tylko
    inscenizacja, a ...... samolot wylądował na innym lotnisku,..... "

    indris:
    "@vortex 12:55:59
    Zapisy z czarnych skrzynek przeczą hipotezie
    wylądowania na innym lotnisku."
    =================================================

    Dla putinowskich bolszewików "niet problema" :)))

    daj im hipotezę a odpowiednią czarną skrzynkę już znajdą :)))

OSTATNIE POSTY

więcej

MOJE POSTY

więcej

ARCHIWUM POSTÓW

PnWtŚrCzPtSoNd
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930 

ULUBIENI AUTORZY

więcej